Ons aanbod


Re-integratie & regie

Om medewerkers weer duurzaam te laten herstellen en re-integreren worden trajecten op maat gemaakt. Er komt een plan om de bron van de uitval aan te pakken waarbij zowel de lichamelijke belevingsaspecten van bijvoorbeeld stress als de cognitieve aspecten aangepakt worden. De medewerker wordt geactiveerd en geleerd om weer zelf de regie in handen te nemen en te houden.

Ons aanbod



PREVENTIE

Wij zijn van mening dat vroegsignalering van (dreigende) stressklachten essentieel is bij het gezond en duurzaam inzetbaar houden van werknemers. Onderzoek toont aan dat verzuimkosten daarmee worden gereduceerd en productieverlies wordt beperkt. Wij bieden een breed aanbod van interventies die gericht zijn op het voorkomen en beperken van uitval door psychische klachten op het werk.

Keuringen/Diagnostiek

Aanstellingskeuringen
Wij zijn met name gespecialiseerd in klinisch psychologisch onderzoek bij mensen die werkzaam zijn in risicoberoepen (w.o. geüniformeerde hulpverleners en vliegers). Dit laatste betreft een gespecialiseerde vorm van persoonlijkheidsonderzoek, gericht op de taxatie van zowel de momentane stresstolerantie als de belastbaarheid bij het functioneren onder de beoogde condities op langere termijn. Een dergelijke predictie wordt in een regulier psychologisch onderzoek niet geleverd en dat is ook de reden waarom diverse bedrijven gebruik maken van onze diensten.

Periodiek psychologische keuringen
Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in de periodieke monitoring van personeel. Dergelijke monitoring is gericht op vroege detectie van psycho-emotionele disbalans bij personeel werkzaam in risicoberoepen.

Traumaopvang/Behandeling

Crisisopvang
Wij leveren een onmiddellijke opvang na traumatiserende incidenten, gericht op het voorkomen van latere psycho-emotionele ontregeling. Centraal staan: voorlichting, het normaliseren van persoonlijke reactiewijzen en de uitwisseling van beslissende ervaringen. In de regel zal de opvang binnen 12 à 24 uur verzorgd kunnen worden. Speciale regelingen ten behoeve van risicovolle ondernemingen zijn mogelijk. De opvang kan in dat geval binnen maximaal 3 uur op locatie in Nederland gegarandeerd worden.

EPHBO
Eerste Psychische Hulp Bij Ongelukken is een aparte categorie binnen onze dienstverlening:

  • snelle, zo onmiddellijk mogelijke opvang, liefst binnen 24 uur. Latere opvang is niet zinloos en wordt zelfs af en toe bepleit in verband met het mogelijk sensitiserend effect van (te) snelle opvang, maar onmiddellijke aandacht biedt de betrokken werknemers een in de regel zeer gewaardeerde ‘holding’ vanuit de werkgever. Bij deskundige toepassing werkt snelle interventie sterk preventief ten aanzien van latere ontregeling en disfunctionele schuldgevoelens, zoals die in reactie op een ramp of incident met name ook bij leidinggevenden kunnen ontstaan.
  • faciliteren van tot op dat moment geblokkeerde emotionele reacties. Normaliseren van de uitingen. Voorlichting over de te verwachten sensaties en symptomen.
  • crisisinterventie, suïcidepreventie.
  • eerste diagnostiek met oog op mogelijke verwijzing naar reguliere GGZ-circuit.
  • indien noodzakelijk: planning follow-up ter preventie van eventuele verwerkingsstoornissen.

Stafbegeleiding
Begeleiding bij het hanteren van de interne en externe consequenties van de schokkende gebeurtenis. Wij voorzien in begeleiding van leidinggevende(n) t.b.v. de omgang met werknemers, familieleden, eventuele nabestaanden, de klantorganisatie, media en hulpdiensten.

Maatwerk

Zeer regelmatig verzorgen we trainingen of workshops op maat gericht op het vergroten van veerkracht en vitaliteit van medewerkers. Programma’s kunnen worden ingericht op het niveau van zowel werknemers als op het niveau van leidinggevenden (managementteams of directies).

“Bij Villa Uitzicht komt alles bij elkaar:
preventie, re-integratie en onderhoud”

Ons aanbod


PREVENTIE

Wij zijn van mening dat vroegsignalering van (dreigende) stressklachten essentieel is bij het gezond en duurzaam inzetbaar houden van werknemers. Onderzoek toont aan dat verzuimkosten daarmee worden gereduceerd en productieverlies wordt beperkt. Wij bieden een breed aanbod van interventies die gericht zijn op het voorkomen en beperken van uitval door psychische klachten op het werk.

Keuringen/Diagnostiek

Aanstellingskeuringen
Wij zijn met name gespecialiseerd in klinisch psychologisch onderzoek bij mensen die werkzaam zijn in risicoberoepen (w.o. geüniformeerde hulpverleners en vliegers). Dit laatste betreft een gespecialiseerde vorm van persoonlijkheidsonderzoek, gericht op de taxatie van zowel de momentane stresstolerantie als de belastbaarheid bij het functioneren onder de beoogde condities op langere termijn. Een dergelijke predictie wordt in een regulier psychologisch onderzoek niet geleverd en dat is ook de reden waarom diverse bedrijven gebruik maken van onze diensten.

Periodiek psychologische keuringen
Daarnaast zijn wij gespecialiseerd in de periodieke monitoring van personeel. Dergelijke monitoring is gericht op vroege detectie van psycho-emotionele disbalans bij personeel werkzaam in risicoberoepen.

Traumaopvang/Behandeling

Crisisopvang
Wij leveren een onmiddellijke opvang na traumatiserende incidenten, gericht op het voorkomen van latere psycho-emotionele ontregeling. Centraal staan: voorlichting, het normaliseren van persoonlijke reactiewijzen en de uitwisseling van beslissende ervaringen. In de regel zal de opvang binnen 12 à 24 uur verzorgd kunnen worden. Speciale regelingen ten behoeve van risicovolle ondernemingen zijn mogelijk. De opvang kan in dat geval binnen maximaal 3 uur op locatie in Nederland gegarandeerd worden.

EPHBO
Eerste Psychische Hulp Bij Ongelukken is een aparte categorie binnen onze dienstverlening:

  • snelle, zo onmiddellijk mogelijke opvang, liefst binnen 24 uur. Latere opvang is niet zinloos en wordt zelfs af en toe bepleit in verband met het mogelijk sensitiserend effect van (te) snelle opvang, maar onmiddellijke aandacht biedt de betrokken werknemers een in de regel zeer gewaardeerde ‘holding’ vanuit de werkgever. Bij deskundige toepassing werkt snelle interventie sterk preventief ten aanzien van latere ontregeling en disfunctionele schuldgevoelens, zoals die in reactie op een ramp of incident met name ook bij leidinggevenden kunnen ontstaan.
  • faciliteren van tot op dat moment geblokkeerde emotionele reacties. Normaliseren van de uitingen. Voorlichting over de te verwachten sensaties en symptomen.
  • crisisinterventie, suïcidepreventie.
  • eerste diagnostiek met oog op mogelijke verwijzing naar reguliere GGZ-circuit.
  • indien noodzakelijk: planning follow-up ter preventie van eventuele verwerkingsstoornissen.

Stafbegeleiding
Begeleiding bij het hanteren van de interne en externe consequenties van de schokkende gebeurtenis. Wij voorzien in begeleiding van leidinggevende(n) t.b.v. de omgang met werknemers, familieleden, eventuele nabestaanden, de klantorganisatie, media en hulpdiensten.

Maatwerk

Zeer regelmatig verzorgen we trainingen of workshops op maat gericht op het vergroten van veerkracht en vitaliteit van medewerkers. Programma’s kunnen worden ingericht op het niveau van zowel werknemers als op het niveau van leidinggevenden (managementteams of directies).

“Bij Villa Uitzicht komt alles bij elkaar:
preventie, re-integratie en onderhoud”

Informatiebeveiliging

Villa Uitzicht hecht veel waarde aan informatiebeveiliging. Wij zijn er dan ook trots op dat wij ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd zijn!

Villa Uitzicht B.V.

Zijlweg 199
2015 CK Haarlem

KvK 27324478
BTW NL819810393B01

Hulp en advies

Altijd bereikbaar
  • 023 - 751 0341

Informatiebeveiliging

Villa Uitzicht hecht veel waarde aan informatiebeveiliging. Wij zijn er dan ook trots op dat wij ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd zijn!

Villa Uitzicht B.V.

Zijlweg 199
2015 CK Haarlem

KvK 27324478
BTW NL819810393B01

Hulp en advies

Altijd bereikbaar
  • 023 - 751 0341

Informatiebeveiliging

Villa Uitzicht hecht veel waarde aan informatiebeveiliging. Wij zijn er dan ook trots op dat wij ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd zijn!

Villa Uitzicht B.V.

Zijlweg 199
2015 CK Haarlem

KvK 27324478
BTW NL819810393B01

Hulp en advies

Altijd bereikbaar
  • 023 - 751 0341
Agenda  |  Nieuws  |  LinkedIn  |  Contact

Agenda  |  Nieuws  |  LinkedIn  |   Contact

Agenda  |  Nieuws  |  LinkedIn  |   Contact